El passat mes de febrer vam celebrar una reunió, a petició seva, amb el Departament de Territori i Sostenibilitat. L’objectiu de la reunió era parlar del document sobre la racionalització dels horaris i el servei i sobre la moció que estan aprovant els ajuntaments de la nostra comarca i que adjuntem.
A grans trets, les millores que es demanen són que s’allargui el recorregut d’alguns trens que ara acaben el trajecte a Granollers, La Garriga o Vic (es proposa que ho facin a La Garriga, Vic o Ripoll, respectivament) o que es resolguin aspectes com el fet que el tren que surt a primera del matí de Ripoll, quan puja el vespre des de Vic pugui recollir passatgers (ara puja sense parar a les estacions!) o que es reordenin alguns horaris. Alhora també es reclama que la composició dels trens s’adeqüi a la quantitat d’usuaris (tots els usuaris sabem que el tren que surt de Vic a les 6:46 en direcció L’Hospitalet o que els que surten de l’Hospitalet cap a amunt a les 13:54 o a les 16:54, per posar només dos exemples, van sempre amb un munt de gent dreta!). I, finalment, també s’insisteix en la necessitat que els trens semidirectes parin a Centelles perquè estem parlant de l’estació de referència a Osona Sud i no hi ha sistemes de transport públic alternatius o la millora de la gestió de la Devolució Xpress.
A la reunió se’ns va informar que s’estava treballant en una reconfiguració del conjunt dels horaris de rodalies que s’ha d’implantar a finals del 2017 però que estaven disposats a valorar algunes de les nostres propostes per millorar ja des d’ara el servei i, per tant, vam sortir amb l’esperança d’aconseguir petites millores molt positives per als usuaris habituals de la línia.
Malgrat tot, fa uns dies vam rebre la carta que adjuntem on podeu comprovar que la Generalitat s’ha negat a impulsar cap de les millores justificant-se en l’incompliment de les inversions d’Adif, recordant-nos que la competència d’oferir un bon servei és de Renfe i emparant-se aquesta futura proposta de reconfiguració dels horaris.
Lamentem aquesta poca voluntat de millora de l’R3 i, més encara, si tenim en compte que la proposta de racionalització dels horaris i millora del servei està recolzada per quasi cinquanta ajuntaments de les comarques d’Osona, Ripollès, Garrotxa i la Cerdanya i, en tots els casos, els ajuntaments han aprovat la moció per unanimitat.
26 de maig de 2017
[us podeu descarregar la nota de premsa en pdf al següent enllaç 1_Nota_tren_Territori]
Podeu consultar la carta de resposta del Departament de Territori i Sostenibilitat al següent enllaç Carta Departament de territori i sostenibilitat