Comunicat per demanar les millores urgents per garantir la seguretat i l’accessibilitat dels usuaris a l’estació de Manlleu

Calen millores urgents per garantir la seguretat i l’accessibilitat dels usuaris a l’Estació de Manlleu

Des del grup “Perquè no ens fotin el tren” lamentem profundament l’accident que es va produir aquest dijous 4 de juny a l’estació de Manlleu; un accident que, sens dubte, era del tot evitable i que se suma a l’accident mortal que hi va haver l’agost de 2013 a l’estació de Balenyà.

Hem alertat en diverses ocasions de la situació de deixadesa de l’Estació de Manlleu (sala d’espera tancada, megafonia que no funciona, poca il·luminació per creuar les vies, etc.) i dels problemes i perills que això comporta.

Exigim als responsables de la línia i de l’estació (RENFE, ADIF i Generalitat) que prenguin les mesures pertinents per garantir la seguretat dels usuaris. I esperem que l’Ajuntament, que va aprovar, a proposta del Grup, una moció en aquest sentit el passat mes d’abril, s’ocupi que les mesures s’apliquin amb la màxima urgència.

1) Cal que la megafonia de l’estació, que fa anys que està instal·lada i que no entenem perquè no funciona, informi dels horaris dels trens i de la via per la qual passaran.

2) Cal posar en funcionament el teleindicador, instal·lat des de fa temps, perquè informi dels horaris i la via per on passaran els trens.

3) Cal millorar la il·luminació de les vies per evitar accidents a l’hora de creuar-les.

4) Cal que els trens circulin prioritàriament per l’andana principal, la del costat de l’Estació, i no pas per la secundària com fan habitualment.

5) Cal que s’arreglin les marquesines de la segona andana perquè els passatgers es puguin resguardar del fred, la pluja. A banda d’aquestes millores, cal que els usuaris puguin utilitzar la sala d’espera, tancada des de fa temps sense cap motiu que ho justifiqui.

Entenem que aquestes mesures han d’anar acompanyades de solucions definitives a totes les estacions de la R3 per garantir l’accessibilitat i la seguretat, solucions que passen o bé pels passos subterranis i ascensors o bé per models com el francès, que garanteix la seguretat dels vianants mitjançant “passos a nivell”, zones de seguretat i senyals lluminosos.

Us podeu descarregar el comunicat en pdf al següent enllaç

Advertisements
Aquesta entrada ha esta publicada en Estat estacions. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.