Per un tren inclusiu

El transport públic, com la resta de serveis públics, ha de ser accessible per a tothom. Per això, és important que les administracions implicades vetllin perquè les empreses concessionàries, tant si són públiques com privades, garanteixin l’accés del conjunt de la ciutadania als seus serveis. Les persones amb mobilitat reduïda i les que tenen algun tipus de discapacitat han de poder utilitzar autònomament la xarxa de transport públic del país. Amb aquesta finalitat, el col·lectiu Perquè no ens fotin el tren fa públic aquest manifest per un #treninclusiu i reclama per a la línia R3:

  •  Que la megafonia funcioni correctament a totes les estacions i informi amb el temps suficient de l’arribada dels trens, de la via per la qual passaran i de si són llargs o curts. Aquesta informació s’ha de poder sentir tant des de la pròpia estació com des de les andanes.
  • Que totes les estacions disposin de teleindicadors o pantalles amb la informació dels trens, la via per la qual passaran i la llargada.
  • Que les estacions disposin sempre de plafons amb els horaris en paper i que estiguin actualitzats.
  • Que les validadores de bitllets estiguin situades fora de les sales d’espera, especialment en aquelles estacions que les sales d’espera no estan obertes totes les hores en què circulen trens.
  • Que es garanteixi l’accessibilitat de totes les persones a la compra de bitllets i, per tant, que les màquines expenedores de bitllets permetin l’ús tant de monedes com de targetes, incorporin totes les bonificacions habituals i tinguin suport iconogràfic per a aquelles persones que tenen dificultats de lectura i de veu per a les persones amb discapacitat visual.
  • Que els procediments, les rutines i l’accés a tots els serveis estiguin pensats per a tothom. Això vol dir que les màquines expenedores funcionin d’acord amb els criteris exposats al punt anterior; que els trens que circulen cada dia a la mateixa hora ho facin per la mateixa via… i que, en cas que no pugui ser així, es busquin les alternatives que calgui perquè una persona amb discapacitat però amb una certa autonomia no vegi condicionada aquesta autonomia per la infraestructura, les instal·lacions o els procediments de l’empresa.
  • Que totes les estacions disposin d’encaminaments o guies pera persones amb discapacitat visual, seguint el model de l’estació de Sants.
  • Que es vetlli pel bon funcionament de tots els ascensors per garantir l’accessibilitat de persones amb cadira de rodes o qualsevol problema de mobilitat.
  • Que tots els combois incorporin sempre un vagó accessible amb cadira de rodes o amb cotxets o maletes. També, que l’espai habilitat en aquest vagó disposi d’un lavabo adaptat per a persones amb cadira de rodes o mobilitat reduïda. I que aquestes reformes es facin amb la màxima celeritat.
  • Que s’arreglin les andanes de les estacions de Centelles i el Figaró per salvar sense perill la distància que hi ha entre el tren i l’andana quan els trens són dobles i reduir al màxim el perill d’accidents.
  • Que en els terres de les andanes s’utilitzin materials antilliscants per evitar accidents.
  • Que es vetlli perquè els trens informin correctament, a través de la megafonia interior dels vagons i dels teleindicadors, de les parades que efectuen i que es prioritzi aquesta informació per sobre de la publicitat o d’altres advertiments que sovint la interfereixen.
  • Que s’habiliti o senyalitzi un espai específic per deixar les maletes, cotxets i altres equipatges als diferents vagons.

Centelles, 4 de febrer de 2015

 

Us podeu descarregar el document “per un tren inclusiu” en el següent enllaç

Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en Tren inclusiu. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.