Racionalització dels horaris

És fonamental que els horaris es compleixin per generar confiança en el tren. I és fonamental també que s’informi sobre obres, limitacions de velocitat temporals, etc. Tal com es pot comprovar al document adjunt, hi ha trens que sistemàticament arriben amb retard, fet que genera perjudicis als usuaris i contribueix a donar una mala imatge del tren, alhora que no en fomenta l’ús.

No pot ser que els canvis d’horaris es facin d’un dia per l’altre i sense cap avís als usuaris i tampoc no pot ser que els canvis impliquin que s’allargui la durada dels trajectes.

El primer tren del matí que surt de Ripoll en direcció BCN hauria d’arribar a La Sagrera a les 7:45 (seria molt més compatible amb els horaris habituals de treball dels usuaris). Hauria de sortir més d’hora i ser semidirecte.

S’hauria de retornar a l’horari habitual el 2n tren del matí direcció BCN que permetia arribar a treballar a Vic, on es desplaça força gent del Ripollès i Osona Nord, a les 9 del matí (el dia 30 de juny es va canviar sense previ avís per unes suposades obres que no han començat mai…).

Caldria revisar horaris incongruents, que no responen al moviment natural de la població. No té cap lògica que l’últim trajecte Ripoll – BCN de dilluns a divendres sigui 21,04 – 23,04 i que, en sentit BCN – Ripoll, sigui 20,17 – 22,08, quan el moviment natural de població és a la inversa (més gent necessita traslladar-se tard des de BCN a Ripoll). Els caps de setmana, en canvi, que és quan la gent necessita desplaçar-se tard de Ripoll a BCN, l’últim trajecte Ripoll – BCN és 20,09 – 22,01.

Caldria reflexionar sobre el sentit d’un tren “bala/ràpid” que només estalvia 5 minuts respecte dels trens semidirectes i, en canvi, interfereix en la fluïdesa de circulació de la resta de trens.

Caldria revisar els horaris per establir una cadència com la que existeix a la majoria delínies i donar-los més lògica (hi ha espais llargs sense cap tren i en un període brevíssim en poden sortir dos de pràcticament simultanis: per exemple, el cap de setmana a Vic surt un tren a les 13:01 i un altre a les 13:10 i des de les 11:50 no n’hi ha cap altre).

Caldrien més trens que sortissin de Ripoll i arribessin a Ripoll. L’oferta limitada d’horaris fa que el tren sigui poc utilitzat i que sovint s’hagi de fer servir el cotxe particular per desplaçar-te fins a Vic i poder tenir millor oferta.

A Centelles, capital d’Osona Sud i que no disposa de cap altre sistema de transport regular alternatiu (només hi ha 2 busos al dia), hi haurien de parar tots els semidirectes.

Caldria que el tren que surt de Sants a les 23.57 i arriba fins a Granollers, es perllongués fins a Vic.

És urgent treballar perquè hi hagi més llocs al llarg de la línia en què els trens es puguin creuar.

S’hauria de garantir la coordinació d’horaris amb els trens francesos que surten de La Tour de Querol i també amb la resta de transport públic.

Alhora que es racionalitzen els horaris, cal revisar i ajustar també la quantitat de vehicles o vagons de cada tren en funció del nombre d’usuaris.

Podeu consultar el document “racionalització d’horaris” en format pdf al següent enllaç

 

Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en Racionalització d'horaris. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.